آموزش ارز دیجیتال و فارکس

استراتژی های ترید ارز دیجیتال

استراتژی های ترید ارز دیجیتال

استراتژی های ترید ارز دیجیتال

در این مقاله به آموزش استراتژی های ترید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. ارزهای دیجیتال، در سرتاسر دنیا، روز به روز در حال رشد و توسعه هستند. این پیشرفت به گونه ای است که هیچ یک از سرمایه گذاران نمی توانند فرصت بزرگی را که رمز ارزها برای افراد مختلف ایجاد کرده را انکار کنند.

بنابراین اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال برای هرکسی که به آن علاقمند باشد، امکان پذیر خواهد بود و با یافتن بهترین نقاط خرید و فروش، می توان سود زیادی کسب کرد.

ممکن است مفهوم کریپتوکارنسی ها که در زبان فارسی، به عنوان ارز دیجیتال یا رمز ارز شناخته شده، برای خیلی از افراد پیچیده به نظر برسد. در واقع رمز ارزها، فرم دیجیتالی پول های واقعی می باشند و فقط در محیط اینترنتی و مجازی، مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین این پول ها، غیر متمرکز هستند و به این صورت روی بلاکچین قرار دارند. بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده است که اطلاعات در آن ذخیره میشود. در ادامه به بررسی جامع استراتژی های معاملاتی مرسوم در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

استراتژی معاملاتی چیست

داشتن استراتژی معاملاتی، مهم ترین عامل موفقیت در بازار های مالی خواهد بود. به نحوه خرید و فروش در بازار های مالی که در آن همه تصمیماتی که از طرف معامله گر گرفته میشود، از قبل تعیین و برنامه ریزی شده، استراتژی معاملاتی می گویند. استراتژی، این امکان را به شما میدهد که در زمان های مختلف باید چه کاری انجام دهید.

از جمله کارهایی که در استراتژی معاملاتی تعیین میشود می توان به ورود و خروج از بازار، خرید و فروش سرمایه، تغییر دادن سبد سرمایه گذاری و همچنین تغییر میزان نقدینگی اشاره کنیم. در نتیجه عملکرد های مناسب و صحیحی در پی داشتن استراتژی های معاملاتی، ایجاد خواهد شد.

استراتژی های معاملاتی بر اساس سلیقه و تشخیص معامله گر، تعیین میشود و هر سرمایه گذار، استراتژی مختص به خود را دارد. باید توجه داشته باشید که این استراتژی ها شامل دو روش تحلیل تکنیکال یا نموداری و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی می باشد. هر فردی با توجه به میزان سرمایه و ریسک پذیری خود می تواند، استراتژی معاملاتی داشته باشد تا کمترین ضرر و بالاترین سود را کسب کند.

در واقع توجه به این که در چه زمانی و چه قیمتی، کدام دارایی را خریداری کنید و در چه موقعیتی آن را به فروش برسانید، نوعی استراتژی معاملاتی خواهد بود.

چند استراتژی مرسوم در بازارهای ارز های دیجیتال

اسکالپینگ:

به منظور نوسان گیری در بازار های سرمایه، بالاخص بازار رمز ارز ها از این روش استفاده می کنند. در واقع سرمایه گذاران به کمک این روش، از نوسانات قیمتی ارز های دیجیتال بهره میبرند تا سود های قابل توجهی به دست آورند. در روش اسکالپینگ، معامله گر باید در بازه زمانی کوتاهی، ترید خود را انجام دهد. این بازه زماانی باید حدود 1 دقیقه تا 30 دقیقه باشد.

در بازار هایی که نوسان بالایی دارد، مثل بازارهای ارز دیجیتال، این نوع ترید کاربردی تر است. به این دلیل که قیمت نوسان خیلی زیادی دارد و معامله گر می تواند از این نوسان ها استفاده کند. اما باید توجه داشته باشید که این روش، پر ریسک است و با آزمون و خطا می توان قلق کار را به دست آورده و کمترین ضرر را داشته باشید.

تریدر ها برای تعیین حد سود و تارگت سود، از سه تا حد سود استفاده می کنند. و برخی هم با رسیدن به اولین حد سود، کل فروش خود را انجام میدهند. یک سری از تریدر ها نیز معامله های خود را به 3 بخش تقسیم می کنند و به هر حدی از سود برسند، قسمتی از دارایی خود را به فروش می رسانند. این نوع ترید به دقت و انرژی زیادی احتیاج دارد چون باید بصورت دائم پای نمودار باشید و آن را رصد کنید.

معاملات مومنتوم ( momentum)

یکی از ساده ترین راه های به دست آوردن سود در بازار ارز دیجیتال، استفاده از استراتژی مومنتوم است. معامله گران با استفاده از این روش و با سوار شدن بر موج نوسانات قیمتی، سود های بسیار زیادی را به دست می آورند. البته ین روش نیز بسیار پر ریسک است.

معامله گران برای ترید به این روش، توجهی به حد پایین یا حد بالا ندارند و تمرکز خود را روی قدرتی می گذارند که یک موج افزایش قیمت را هدایت کنند. تریدر این اجازه را دارد که معاملات را در حین افزایش قیمت انجام دهد. معاملات مومنتوم کوتاه مدت هستند. و همانطور که شاره کردیم ریسک بالایی دارند.

نوسان گیری روزانه:

نوسان گیری روزانه قیمت رمز ارزها، یکی از انواع استراتژی هایی است که فرصت های خیلی مناسبی را در اختیار معامله گران قرار میدهد و تریدر ها با تحلیل تکنیکال و یافتن بهترین نقاط خرید و فروش، می توانند سود های خیلی بالایی به دست آورند.

سرمایه گذاران در این نوع روش، روزانه به معامله مشغول هستند. در روش نوسان گیری، ضرورتی برای مطالعه روزانه و دائمی نمودار بازار وجود ندارد و کار برای تریدر راحت تر خواهد بود. او می تواند هر زمان که می تواند، از چند روز تا چند هفته، بازه معاملاتی خود را تغییر دهد. این نوع معامله نیز ریسک بالایی دارد ولی نسبت به روش های قبلی، کم رسیک تر است.

حد سود و ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی، تعیین حدود سود و ضرر می باشد. برای اینکه بتوان بیشترین سود و کمترین ضرر را از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال داشته باشید، لازم است از این روش استفاده کنید.

در ادامه می خواهیم اطلاعاتی درباره حد سود و ضرر در اختیار شما قرار دهیم تا با آن به طور کامل آشنا شوید.

حد سود:

آیا میدانید یکی از بزرگترین خطاهایی که تریدر ها انجام میدهند چیست؟ تلاش برای یافتن زمان درست و مناسب برای ورود به معامله و توجه نکردن به زمان مناسب برای خروج از معامله.

اگر حد سود و ضرر مشخص شده باشد، امکان شناسایی بهترین زمان برای خروج از معامله وجود خواهد داشت.

حد سود، محدوده ای است از قیمت که معامله گر براساس تحلیل هایی که انجام میدهد، محدوده قیمت پیش بینی شده را برای به دست آوردن سود و خارج شدن  مناسب از معامله را معین می کند.

لازم به ذکر است که می توان حد سود را به منظور پیشبینی رشد قیمت بالاتر برد و به این ترتیب در زمان مناسب تر و با سود بیشتر از معامله خارج شد.

حد ضرر:

یکی از مناسب ترین استراتژی های معاملاتی برای انجام معاملات، استفاده از این روش می باشد. معامله گر باید زمان مناسب برای خروج از معامله ها برای حفاظت از اصل سرمایه را بداند. در واقع می توان این زما مناسب را با تعیین کردن حد ضرر، مشخص کرد. این روش برای معامله های کوتاه یا میان مدت است و با استفاده از آن، می توان از ضرر های سنگین جلوگیری کرد.

استراتژی ترید روزانه

نوعی از استراتژی ترید است که در آن باز یا بسته شدن پوزیشن معاملاتی در یک روز انجام خواهد گرفت.ترید ارز های دیجیتال در زمان های متفاوت و بازه های زمانی مختلف اجرا میشود. در این روش تریدرها علاقه دارند که پوزیشن های معاملاتی خود را برای روز بعد نگه ندارند و سود مورد نظر خود را در بازه زمانی یک روزه به دست آورند.

این استراتژی جزو سخت ترین استراتژی های بازار ارز دیجیتال است، خیلی از تریدر های مبتدی، در معاملات اولین خود با این روش، ممکن است برآیند معاملاتی منفی را تجربه کنند. در این روش باید به یک سری از مهم ترین عوامل برای موفقیت در این روش اشاره می کنیم:

  • توجه به اخبار و رویداد های پیرامون ارز دیجیتال
  • انتخاب رمز ارز مناسب در ترید روزانه
  • مدیریت سرمایه در ترید روزانه
  • اختصاص زمان مشخص برای ترید روزانه
  • تمرکز بر روی نمودار یک رمز ارز
  • واقع بینی

استراتژی MPM

این عبارت مخفف MACD Moving Average Parabolic می باشد و به اندازه سایر استراتژی های موجود در بازار شناخته شده نیست اما کاربرد های فراوانی دارد. استراتژی MPM نوعی روش است که معاملات آن بر مبنای روند است و به گونه ای طراحی شده که بتوان با استفاده از آن روند صعودی را شناسایی کرده و از آن بهره برد. در استراتژی MPM از سه اندیکاتور میانگین متحرک ساده، پارابولیک سار و مکدی استفاده میشود.

برای اینکه بتوانید از این استراتژی در معاملات خود، کمک بگیرید باید با این اندیکاتور آشنایی کامل داشته باشید و نحوه عملکرد آنها را بدانید. هدف از استفاده از اندیکاتور ها، پیدا کردن فرصت های معاملاتی مناسب و کسب سود زیاد می باشد. استراتژی های معاملاتی برای تعیین قوانین ورود و خروج  و یا مدیریت معامله ها از اندیکاتور ها استفاده می کنند.

به زبان ساده تر می توان اینگونه شرح داد که اندیکاتورها به کمک محاسبات ریاضی روی قیمت ارزها و حجم معاملات، اطلاعات مفیدی مانند روند حرکتی و بقیه معیار های لازم را در اختیار تریدر ها قرار میدهد.

اندیکاتور مکدی این توانایی را دارد که تریدر را از تغییر روند احتمالی آگاه کند. این ابزار جزو اندیکاتور های تاخیری می باشد اما با این حال تریدر های زیادی برای دریافت سیگنال از آن استفاده خواهند کرد. دریافت سیگنال و استفاده از مکدی به سهولت انجام میشود.

استراتژی PARABOLIC SAR & RSI

اندیکاتور پارابولیک سار بر خلاف سایر اندیکاتور ها محبوبیت خاصی ندارد و مورد نوجه قرار نگرفته است. تریدر ها کمتر از این اندیکاتور برای ایجاد استراتژی های خود، کمک می گیرند.

استراتژی PARABOLIC SAR  در شناسایی روند، دقت بالایی دارد و معامله گر با معامله در جهت روند، سود های قابل توجهی به دست می آورد. این استراتژی در شناسایی روند های صعودی و نزولی، کاربرد دارد. در بازار هایی که معاملات بصورت دو طرفه است، این امکان برای معامله گر وجود دارد که ار افزایش و کاهش قیمت ها سود مناسبی ببرد.

استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

این اندیکاتور یکی از پر کاربرد ترین اندیکاتور ا برای تحلیل تکنیکال است و پایه و اساس خیلی از ابزارهای معاملاتی را شامل میشود. مثلا اندیکاتور مکدی و استوکستیک نوعی میانگین متحرک هستند.

جالب است بدانید، اندیکاتور میانگین متحرک، از قیمت ها به عنوان داده ها بهره برده و طبق دوره زمانی معین شده، میانگینی از قیمت های گذشته را محاسبه می کند. سپس آن را در قالب خطی روی نمودار قیمت ها نمایش میدهد.

از میانگین متحرک می توان به عنوان حمایت و مقاومت داینامیک در تحلیل تکنیکال بهره برد. برای این منظور باید دوره مناسبی برای میانگین متحرک بیابیم. زمانی که دوره های مختلف را در میانگین متحرک برای رمز ارز معین شده بررسی کردیم، متوجه واکنش بهتر نمودار قیمت، به بعضی از آن ها خواهیم شد.

میانگین متحرک و سیگنال خرید و فروش

برای اینکه سیگنال خرید و فروش را دریافت کنیم، به دو میانگین متحرک نمایی با دوره های کوتاه مدت و میان مدت، احتیاج داریم. زمانی که میانگین متحرک نمایی با دوره کوتاه مدت، میانگین متحرک نمایی با دوره های بلند مدت تر را از پایین به بالا قطع کند، در واقع می توان آن را سیگنالی برای خرید در نظر گرفت.

اگر یک میانگین متحرک از بالا میانگین متحرک های بلند مدت تر را به سمت پایین قطع کرده باشد،  این شرایط به عنوان سیگنال فروش در نظر گرفته میشود.

زمانی سیگنال خرید و فروش دریافت میشود که نمودار قیمت از هر یک از این اندیکاتور ها عبور کرده باشد.  میانگین متحرک نمایی با دوره کوتاه تر، نزدیک تر به نمودار قیمت حرکت می کند. انتخاب دوره مناسب در میانگین متحرک، با تجربه زیاد به دست خواهد آمد.

استراتژی سوئینگ تریدینگ

 بر حسب بازه زمانی که تریدر انتخاب میکند، استراتژی های مختلفی را می تواند استفاده کند.

بسیاری از تریدر ها در معاملات ارز های دیجیتال، از استراتژی معاملاتی سوئینگ کمک می گیرند. این استراتژی این مزیت را نسبت به استراتژی ترید روزانه دارد که تریدر نیازی به رصد دائمی نمودار قیمتی ندارد. در استراتژی سوئینگ، معامله گر برای گرفتن پوزیشن معاملاتی، از نوسانات قیمتی در چند روز یا چند هفته استفاده می کند.

در نتیجه تریدر نیاز ندارد که به صورت دائم جلوی کامپیوتر بنشیند و نوسانات را در تایم فریم های کوچک تر پیگیری کند. معامله گر در استراتژی سوئینگ تریدینگ از تحلیل فاندامنتال و بررسی اخبار و رویداد های رمز ارز ها، بهره برده تا بتواند رمز ارز دیجیتالی با پتانسیل رشد مناسب را برای مدتی در نظر بگیرد و در این مدت به کمک تحلیل تکنیکال، کف ها و سقف هاب قیمتی را برای رمز ارز مربوطه، تعیین می کند.

در نتیجه نقاط ورود و خروج مناسبی  برای پوزیشن های معاملاتی موردنظر، انتخاب می شود. بعد از اینکه برای مدیریت ریسک، محاسبات خود را به درستی انجام داد، در کف قیمتی مناسبی، پوزیشن معاملاتی خود را باز کرده و حد ضرر و تارگت را به وسیله تکنیک های مدیریت ریسک و سرمایه، مشخص می کند.

در سوئینگ تریدینگ با توجه به تارگت تعیین شده و سرعت تغییرات قیمت و روند بازار، امکان باز ماندن پوزیشن معاملاتی از چند روز تا چند هفته وجود دارد. اگر این روش را به درستی اجرا کنیم، در نوسانات بازار سود خوبی به دست می آوریم.

سوئینگ تریدینگ، بازه های زمانی طولانی تری نسبت به ترید روزانه دارد. در نتیجه اگر به صورت مناسب از آن بهره ببریم، می توانیم بازدهی بالاتری داشته باشیم.

از روش های مختلفی برای استفاده از سوئیینگ تریدینگ می توان کمک گرفت که در ادامه با آن ها آشنا میشویم:

استراتژی پیدا کردن ترند

بعضی از معامله گر ها بر روندهای بازار تمرکز می کنند. آن ها در ابتدای یک روند، نقاط ورود مناسب را میابند و با ورود درست و به موقع تلاش می کنند که تا پایان روند، پوزیشن باز خود را نگه دارند. استراتژی سوئینگ تریدینگ، از همین روش کمک می گیرد و پس از اینکه وارد پوزیشن معاملاتی شد و تا زمانی که به سود مناسب برسد، پوزیشن خود را باز نگه میدارد. معامله گر به غیر از تحلیل شرایط بنیادی رمز ارز، از ابزار های تحلیل تکنیکال مانند RSI و انواع میانگین متحرک ها نیز برای اطمینان از صحت تحلیل، کمک می گیرد.

استفاده از سوئینگ تریدینگ در بریک اوت

زمانی که قیمت از محدوده نوسانی خارج شود، Breackout اتفاق می افتد. در این استراتژی می توان از این شرایط استفاده کرده و زمانی که شکست اتفاق می افتد، با روند قیمت همراه شویم. در چنین موقعیتی، تریدرها با ورود به موقع در آغاز شکست، از این شانس استفاده می کنند. آن ها بعد از مشاهده اصلاح قیمتی، پوزیشن لانگ، باز می کنند.

یافتن نقطه خروج از معامله، مانند پیدا کردن نقطه ورود، دارای اهمیت است. در نتیجه، تریدر باید بعد از به دست آوردن سود و پیش از برگشت روند، از معامله بیرون برود. یکی از اشکالاتی که در این استراتژی معاملاتی وجود دارد این است که شکست، ممکن است به صورت مقطعی و کوتاه مدت باشد و بعد از مدت کمی، دوباره قیمت به محدوده قبلی، برگشت داده شود.

تحلیل تکنیکال و بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال، نوسان بالایی دارد و بیشتر اوقات غیر قابل پیشبینی است. نهنگ های بیت کوین، با توجه به ارزش بازار یا مارکت کپ پایین رمز ارزها، به سهولت می توانند در این بازار، نوسانات غیر معمول، به وجود آورند.

داشتن استراتژی مناسب و کارآمد قبل از ورود به بازار رمز ارز ها، ضرورت دارد. همانطور که اشاره شد، تریدر با استفاده از ابزار های مختلفی مثل اندیکاتور ها و اسیلاتور ها در تحلیل تکنیکال، می توانند استراتژی های مختلفی به کار ببرند. تحلیل پرایس اکشن  نیز بر روی رفتار قیمت تمرکز کرده و این توانایی را دارد که در کنار تحلیل فاندامنتال، برای یافتن بهترین استراتژی ترید ارزهای دیجیتال به معامله گران یاری برساند.

جهت ورود و ثبت نام در صرافی بینگ ایکس کلیک کنید
4.8/5 - (177 امتیاز)

نظر (6)

  1. horye

    سلام فوق العاده هستید. یه سایت همه چی تمومید. عالی
    ببخشید بهترین اندیکاتور واسه طلا چیه به نظر شما؟

    1. سلام و عرض ادب. تشکر از لطف و همراهی تون بانو.
      اندیکاتور مکدی

  2. نیما عطری

    سلام خسته نباشید. تشکر بابت اموزش های این استراتژی ها که افراد دیگه پولی یاد می دهند اما شما رایگان میگید. احسنت بر تیم حرفه ای بینگ ایکس که پشتیبانی فارسی به این خوبی در سنگاپور گذاشته.

    1. سلام و عرض ادب. ممنون از لطف و همراهی شما بزرگوار

  3. salman arshadi

    وای منو این همه استراتژی و خوشبختی محاله محاله. خیلی سایت خفنی دارید. خر کیف شدم اینقدر محتوا دیدم

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      سپاس از همراهی و دیدگاه ریتمیک شما دوست گرامی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *