آموزش ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس چیست؟

در این مقاله به بررسی تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس خواهیم پرداخت. در بازارهای سنتی مانند بازار فارکس، ارزش ذاتی یک سهم براساس درآمد شرکت و قیمت آن در بازه زمانی مشخص به صورت کمی ارزیابی می‌شود.

تحلیلگر فاندامنتال بازار سهام با بررسی شرایط اقتصادی دنیا، کشور و شرکت، نرخ‌های تاثیرگذار در فروش شرکت را تعیین و برآوردی از میزان فروش، درآمد و سود شرکت برای سال‌های آتی به دست می‌آورد.

مقایسه سود شرکت به ازای هر سهم با ارزش بازار سهام شرکت، به کاربر در تشخیص گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. روش‌های زیادی برای تحلیل فاندامنتال در بازارهای سنتی وجود دارد و مثال گفته شده تنها یک نمونه از آن‌ها است.

در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، رویکردی کمی متفاوت از بازارهای مالی سنتی به کار گرفته می‌شود. ارزش‌گذاری توکن‌های پروژه ارز دیجیتال به راحتی قابل انجام نیست و در بسیاری از پروژه‌‌های ارز دیجیتال، منبع اصلی تحلیل فاندامنتال، درآمد پروژه نیست. به علاوه، عوامل دیگری مانند میزان استفاده از محصولات پروژه، تکنولوژی استفاده شده در آن و اقتصاد توکن پروژه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به شباهت بازارهای مالی سنتی، در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز برای تشخیص ارزشمندی پروژه‌ها، به یک تحلیل همه‌جانبه نیاز است و نمی‌توان با بررسی یک متغیر بنیادی ارزش تو کن پروژه را تعیین کرد. در بازارهای مالی سنتی مانند بازار سهام، ارزش یک سهم براساس درآمد شرکت و قیمت آن در بازه زمانی مشخص به صورت کمی ارزیابی می‌شود.

در تحلیل فاندامنتال بازار سهام، تحلیلگر با بررسی شرایط اقتصادی دنیا، کشور و شرکت، نرخ‌های تاثیرگذار در فروش شرکت را تعیین و برآوردی از میزان فروش، درآمد و سود شرکت برای سال‌های آتی به دست می‌آورد. به همین منوال، در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز عوامل درونی پروژه، تعامل کاربران با پروژه ارز دیجیتال، مدل اقتصادی توکن‌‌های پروژه و شرایط کل بازار ارزهای دیجیتال و حتی اقتصاد کلان جهانی موثر هستند.

بنابراین، برای تشخیص ارزشمندی پروژه‌های ارز دیجیتال نیز به یک تحلیل همه‌جانبه نیاز است و نمی‌توان با بررسی یک متغیر بنیادی ارزش توکن پروژه را تعیین کرد. در این تحلیل، باید عوامل مختلفی مانند عوامل درونی پروژه، تعامل کاربران با پروژه، مدل اقتصادی توکن‌‌های پروژه و شرایط کل بازار ارزهای دیجیتال و حتی اقتصاد کلان جهانی مورد بررسی قرار گیرند.

ابزارهای لازم برای تحلیل فاندامنتال فارکس

برای استفاده از تکنیک‌های تحلیل فاندامنتال و فارکس و تجزیه و تحلیل جفت ارزهای مختلف بر این اساس، ابتدا باید با ابزارهای لازم برای این روش آشنا شویم. در تحلیل فاندامنتال باید با ابزارهای لازم برای روش تحلیلی آشنا شده و سپس برای خرید و فروش جفت ارزها بر اساس آنها اقدام کنیم.

در ادامه، باید به این نکته توجه کنیم که هر یک از ابزارهایی که برای تحلیل بنیادی فارکس به ما معرفی می‌شود، شرایط خاص خود را دارند و در زمان آنالیز آنها نیز باید نکات مهمی را درباره آنها دقت داشته باشیم. به عنوان مثال، میزان تأثیرگذاری آنها بر شرایط تحلیلی یک ارز متفاوت خواهد بود و باید قبل از آنالیز، بدانیم که هرکدام چه میزان اهمیت را در روش تحلیلی خود دارند.

  • اخبار اقتصادی:

برای تحلیل بنیادی فارکس، اخبار اقتصادی کشورهای مختلف و شاخص‌های اقتصادی کلیدی بسیار مهم هستند. برای تحلیل بنیادی، نیازی به داده‌های اقتصادی کشور ایران نیست و می‌توانید از داده‌ها و اخبار کشورهای دیگر استفاده کنید. تحلیل بنیادی بر روی تأثیر گذاری چند شاخص اقتصادی مهم متمرکز است.

به عنوان مثال، یکی از شاخص‌های اقتصادی مهم برای تحلیل بنیادی در بازار فارکس، نرخ بهره است. نیازی به تحلیل همه شاخص‌های اقتصادی نیست، اما باید به تحلیل شاخص‌های مهم و اصلی توجه کرد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید یا فروش ارز بگیرید. تحلیل بنیادی در بازار فارکس نکته مهمی است که باید به تأثیر گذاری شاخص‌های مهم بر روی آن توجه کرد

  • تحلیل اقتصاد کشورها:

تحلیل داده‌های اقتصادی کشورها برای تحلیل فاندامنتال فارکس بسیار اهمیت دارد. این تحلیلات شما را قادر می‌سازد تا با توجه به شاخص‌های مختلف، نظری دقیق در مورد وضعیت اقتصادی کشورها داشته باشید. این داده‌ها می‌توانند از سایت‌های مختلف جمع آوری شوند و نتایج مطلوب خود را بدست آورید. تحلیل داده‌های اقتصادی همیشه به عنوان ابزاری مهم در دسترس معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس محسوب می‌شود.

  • تحلیل شاخص بورس کشورها

شاخص بورس یکی از عوامل مهم در تحلیل اقتصاد کشورهاست. در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، شاخص بورس رفتار کاربران در قبال شرایط اقتصادی را نشان می‌دهد. افزایش شاخص بورس باعث ارتفاع ارزش ارز یک کشور در بازار جهانی می‌شود. تحلیل شاخص‌های بورسی یکی از پارامترهای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس است.

با استفاده از سایت تریدینگ ویو، می‌توانید به نمودار شاخص بورس کشورهای مختلف دسترسی داشته باشید و یک تحلیل کامل بر روی آنها انجام دهید. با مقایسه شاخص بورس با قدرت ارز کشورهای مختلف، می‌توانید نتیجه‌گیری درباره رفتار بازار فارکس و خرید یا فروش ارز داشته باشید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با مقایسه شاخص دلار با شاخص نزدک به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های بورس نیویورک، به بررسی نوع رفتار بورس کشور آمریکا با قدرت دلار در این کشور بپردازید.

اگر در این بررسی به این نتیجه رسیدید که با افزایش شاخص نزدک، ارزش دلار در بازارهای جهانی و بین‌المللی در حال کاهش است، از این پس به راحتی می‌توانید با تحلیل این شاخص نتیجه بگیرید که در بازار فارکس بر روی دلار آمریکا وارد معاملات خرید شوید یا فروش.

دقیقاً امکان بررسی مشابه را شما در تمام کشورهای بزرگ اقتصادی به همین راحتی در اختیار دارید و می‌توانید با این بررسی، معاملات خود را در بازار فارکس به سمتی پیش ببرید که در نهایت فقط خرید ارزهای با قدرت بسیار بالا را در دستور کار خود قرار داده باشید.

  • بررسی قدرت پول کشورها

در تحلیل بنیادی فارکس، بررسی و ارزیابی قدرت پول کشورها در بازارهای بین المللی یکی از ابزارهای مهم است. برای این منظور، می توان از استراتژی های مختلفی استفاده کرد و برخی نکات مهم برای این بخش از تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

ارزیابی شرایط صادرات و واردات کشورها در طول سال گذشته و تغییرات این میزان نسبت به سال های قبلی یکی از روش های بررسی قدرت پول کشورها است.

لازم به ذکر است که برای بهبود شرایط صادرات یک کشور، ارزش پول آن نیز باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا برای سرمایه گذاران جهانی جذاب باشد.

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید قدرت پول یک کشور را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید، آنالیز کالاهای اساسی مرتبط با هر کشور است.

ابزار تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی یکی از روش‌های ارزیابی و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که بر اساس ارزش ذاتی پروژه و توانایی آن برای ایجاد ارزش برای کاربران، سرمایه‌گذاران و بازار به کار می‌رود.

در این روش، عوامل بنیادی مانند وایت پیپر، نقشه راه پروژه، تیم توسعه و سایر عوامل موثر در توانایی پروژه برای ایجاد ارزش بررسی می‌شوند.

با توجه به ماهیت متفاوت بازار ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای سنتی، تحلیل بنیادی در این بازار به صورت متمایزی از بازارهای سهام و فارکس انجام می‌شود.

در حالی که در بازارهای سهام و فارکس، تحلیل بنیادی بر اساس شاخص‌های مالی مانند جریان نقدینگی و درآمد هر سهم انجام می‌شود، در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل عدم ارائه اطلاعات مشابه درباره داده‌ها، روش‌های جدیدی برای تحقیق در مورد پروژه‌های ارز دیجیتال ارائه شده است.

هدف اصلی تحلیل بنیادی در بازار ارزهای دیجیتال، تعیین ارزش ذاتی یک پروژه است که به منظور جذب سرمایه‌گذاری و افزایش اعتماد کاربران و سرمایه‌گذاران به پروژه، بسیار مهم است.

بررسی وایت پیپر پروژه و ارزیابی عملکرد تیم توسعه در ارتباط با نقشه راه پروژه، از جمله روش‌هایی هستند که در تحلیل بنیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نتیجه، استفاده از ابزار تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است و می‌تواند به تصمیم‌گیری صحیح و بهتر در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمک کند. با استفاده از تحلیل فاندامنتال، تحلیلگران می‌توانند به نحو بهتری ارزش یک پروژه دیجیتال را بررسی کنند و عواملی مانند تیم، نقشه راه پروژه، وضعیت بازار و رقبا را ارزیابی کنند.

همچنین، تحلیل فاندامنتال می‌تواند به تحلیلگران کمک کند تا ارزهای دیجیتالی که از نظر بنیادی مشکلاتی دارند را شناسایی کنند و از سرمایه‌گذاری در آن‌ها خودداری کنند. بنابراین، استفاده از ابزار تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار مهم در فرایند تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

سایت های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس

درباره سایت های تحلیل فاندامنتال فارکس، می توان از منابع مختلفی استفاده کرد از جمله سایت ها، اپلیکیشن های موبایلی و کانال های تلگرامی و اینستاگرامی. اما بر اساس تجربه‌های چندین ساله، دو سایت فارکس فکتوری و اف ایکس استریت بهترین منابع برای دریافت داده های اقتصادی و اخبار مربوط به بازار فارکس هستند.

این دو سایت به عنوان منابع معتبر و شناخته شده شناخته می شوند و می توانید از آنها برای دریافت داده های اولیه مورد نیاز برای تحلیل بنیادی استفاده کنید.

همچنین، اپلیکیشن موبایلی این دو سایت نیز در دسترس است و شما می توانید به راحتی به داده های مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. همچنین، این سایت ها امکان استفاده از صفحات شبکه های اجتماعی خود را نیز برای دریافت داده های اقتصادی مورد نیاز شما فراهم می کنند.

همچنین برای بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، می­توانیم از سایت های زیر نام ببریم:

سایت مساری (Messari)، کوین گیکو (Coingecko)، سایت کوین مارکت کل (CoinMarketCal)، سایت لونار کراش (Lunar Crush)، سایت کریپتومیسو (CryptoMiso) و …

برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، نیاز به منابع و اطلاعات گوناگون است. بدون داشتن اطلاعات کافی درباره پروژه، اهداف آن، فعالیت کاربران و توکن مربوطه، تحلیل درستی از پروژه انجام نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات اولیه درباره اهداف، تیم، سرمایه‌گذاران، اقتصاد توکن‌های پروژه و نقشه راه آینده، بهترین منبع وایت پیپر پروژه و سایت اصلی آن می‌باشد. همچنین برای دسترسی به اطلاعات عمومی درباره توکن‌ها و پروژه‌ها، می‌توان از سایت‌های عمومی مانند “Coinmarketcap” و “Coingecko” استفاده کرد. وب‌سایت “Messari” نیز یکی از وب‌سایت‌های معتبر برای بررسی شرایط بنیادی پروژه‌های ارز دیجیتال است.

برای دسترسی به تقویم اخبار و اطلاعات مهم درباره پروژه‌ها، سایت “Coinmarketcal” می‌تواند مفید باشد. این سایت علاوه بر مشخص کردن تقویم رخدادهای مهم، احساسات کاربران به این رویدادها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از این طریق یک تحلیل سنتیمنتال برای پروژه ارائه می‌کند. وب‌سایت “Lunar Crush” نیز برای بررسی وضعیت اجتماعی پروژه‌ها استفاده می‌شود و از معیارهای خاصی برای این کار استفاده می‌کند.

بخش مهم دیگری از اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، بررسی فعالیت‌های درون زنجیره‌ای پروژه‌هاست. وب‌سایت‌های مرورگر بلاک مربوط به پروتکل‌های ارزهای دیجیتال مانند “Etherscan” برای بررسی فعالیت‌های درون زنجیره‌ای پروژه‌ها بسیار مفید هستند.

این وب‌سایت‌ها امکان دسترسی به اطلاعات مانند تراکنش‌ها، آدرس‌های مالکیت توکن، تاریخچه قیمت و… را فراهم می‌کنند. همچنین بررسی بلاکچین پروژه و تاریخچه تراکنش‌های آن می‌تواند به تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال کمک کند و باعث شناخت بهتر از پروژه و شرایط آن شود.

در کل، برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، نیاز به دسترسی به منابع و اطلاعات گوناگون است. به دست آوردن این اطلاعات از منابع معتبر و قابل اطمینان، به کارشناسان و سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا با داشتن تحلیل درستی از شرایط پروژه، تصمیمات مناسبی را در مورد سرمایه‌گذاری در آن بگیرند.

آموزش فاندامنتال ارز دیجیتال

می‌خواهیم سه نوع تحلیل فاندامنتال یا بنیادی ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم: معیارهای بلاکچین، معیارهای پروژه و معیارهای مالی.

معیارهای بلاکچین به عنوان معیارهای روی زنجیره یا آن‌چین شناخته می‌شوند و بر فعالیت در زنجیره و هزینه آن برای ارزیابی محبوبیت و امنیت آن تمرکز می‌کنند.

از مهم‌ترین معیارهای بلاکچینی می‌توان به اندازه‌گیری نرخ هش‌ریت شبکه بلاک‌چین، مقدار دارایی استیک یا قفل شده در شبکه، آدرس‌های فعال که شامل نودها و کیف پول‌ها می‌شود، هزینه تراکنش‌های شبکه و مقدار حجم و ارزش هر تراکنش نام برد.

معیارهای پروژه از یک رویکرد کیفی برای ارزیابی عملکرد یک ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. آنها بر روی عوامل داخلی و خارجی مانند هدف ارز دیجیتال و نحوه عملکرد پروژه تمرکز می‌کنند.

مهم‌ترین معیارهای پروژه عبارت‌اند از: بررسی جامع وایت‌پیپر پروژه، هدف و کاربرد پروژه، نقشه راه و میزان پیشرفت پروژه، اعضای تیم و سوابق کاری آن‌ها و همچنین بررسی رقیب‌های آن‌ها.

معیارهای مالی یکی دیگر از بخش‌های مهم تحلیل بنیادی کریپتو است. در این نوع معیار ما به اعداد پشت یک پروژه و پتانسیل رشد آن می‌پردازیم. برخی از این اعداد عبارتند از: مارکت کپ یا ارزش بازار آن کوین یا توکن، نقدینگی و حجم معاملات، توکنومیک و تعداد کوین یا توکن‌های در گردش، قیمت و نرخ تغییرات آن در بازار و همچنین معیارهایی مانند P/E ratio که بر اساس ارزش دارایی‌های شرکت و سود آن‌ها محاسبه می‌شود.

مزایای تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس

مزایای تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس شامل امکان انجام معاملات بهینه‌تر و بر اساس واقعیت‌های اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشورها، تعیین بهترین جفت ارزها برای ورود به معامله در بازار، جلوگیری از ورود به معاملات اشتباه، تعیین دلیل رفتار قیمت جفت نسبت به یکدیگر و ارزیابی رفتار بازیگران بازار است.

به طور کلی، مزایای تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس بیشتر از معایب آن است، به همین دلیل به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم که از این روش تحلیلی در معاملات خود استفاده کنید تا در نهایت به انجام معاملات موفق‌تری نسبت به گذشته برسید.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال دارای مزایایی است که به آن‌ها در اینجا اشاره می‌شود:

شناسایی روند‌های بلندمدت ارزها و سهام: سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با دانش تحلیل بنیادی، می‌توانند به راحتی روندهای طولانی و بلندمدت یک سهم، جفت ارز یا ارز دیجیتال را تشخیص دهند. در حالی که دانش تحلیل بنیادی و اقتصاد کلان، باعث ترس از نوسانات موقتی و کوتاه در آن‌ها نمی‌شود.

ارزیابی و ارزش گذاری: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و ارزشمند هستند. بنابراین، آن‌ها معمولاً تحلیل‌های اقتصادی، بنیادین و خبرهای مربوطه را بررسی می‌کنند تا ارزش منصفانه فعلی را بدست آورند و ارزش آتی ارز دیجیتال یا سهام مورد نظر خود را پیش‌بینی کنند. اگر ارزش منصفانه ارز یا سهام با قیمت فعلی آن تفاوت داشته باشد، سرمایه‌گذار یا معامله‌گر می‌تواند از این اختلاف قیمت سود ببرد.

چشم انداز پیش‌رو: تحلیل بنیادی مبتنی بر این ایده است که پتانسیل آینده یک دارایی باید توسط عواملی غیر از عملکرد گذشته تعیین شود. عواملی را در نظر می‌گیرد که می‌توانند بر شرایط اقتصاد خرد و اقتصاد کلان آن بازار خاص تأثیر بگذارند.

هدف تحلیل بنیادی نیز داشتن چشم‌اندازی عمیق از بازار یک صنعت و هدف تحلیل بنیادی، رسیدن به یک چشم انداز جامع و عمیق از بازار یک صنعت و پتانسیل آینده یک محصول یا خدمات در آن بازار است. این رویکرد بر پایه درک عواملی است که می‌توانند بر شرایط اقتصاد خرد و اقتصاد کلان آن بازار تأثیر بگذارند، به جای تمرکز بر عملکرد گذشته دارایی. با تحلیل این عوامل، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند ارزشمندترین تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را بگیرند و به سمت سودآوری بیشتر حرکت کنند.

معایب تحلیل فاندامنتال در ارز دیجیتال و فارکس

زمان بررسی طولانی

یکی از معایب تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال، زمان بر بودن آن است. برای ارائه پیش‌بینی‌های قابل اعتماد در مورد جفت ارزها، باید داده‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای مربوطه را به دقت بررسی کرد و این می‌تواند زمان‌بر باشد.

عدم امکان استفاده مستقیم برای معاملات

علاوه بر این، تحلیل بنیادی به صورت مستقیم در معاملات در بازار فارکس استفاده نمی‌شود و بیشتر به عنوان یک ابزار تحلیلی در نظر گرفته می‌شود. این به این معنی است که برای انجام معاملات در بازار فارکس، باید از دیگر روش‌های تحلیلی مانند تحلیل تکنیکال استفاده کرد.

امکان اشتباه بودن و دستکاری داده ها

دستکاری کردن داده‌های اقتصادی توسط برخی کشورها نیز معایبی دیگری از تحلیل بنیادی را تشکیل می‌دهد. این کشورها می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، بر روند قیمتی جفت ارزها تأثیر بگذارند و باعث شوند که پیش‌بینی‌های تحلیل بنیادی به درستی عمل نکند. با این حال، باید توجه داشت که این کشورها بیشتر در کشورهایی با اقتصاد ضعیف و تحریم‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند و در بیشتر موارد، بازارهای ارزی بزرگ و پایدار نیز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند

با وجود معایبی که دارد، استفاده از تحلیل بنیادی جفت ارزها در بازار فارکس همچنان به عنوان یکی از روش‌های مهم تحلیلی برای معامله‌گران حرفه‌ای است.

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل تکنیکال

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال قدرت یکسانی دارند. اما در بازار فارکس، تحلیل تکنیکال قدرت بیشتری نسبت به تحلیل فاندامنتال دارد. به عبارت دیگر، در بازار فارکس، تسلط بر استراتژی‌های تحلیل تکنیکال، اساس موفقیت است و حتی در صورتی که با تحلیل فاندامنتال آشنایی نداشته باشید، هنوز هم می‌توانید در این بازار موفق باشید. به طور کلی، پاسخ به این سوال بستگی به بازار مالی مورد نظر دارد و نمی‌توان به صورت یکسان برای همه بازارهای مالی پاسخی قطعی داد.

عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال فارکس

تحلیل فاندامنتال فارکس بر اساس تحلیل بنیادین، به بررسی روندهای اقتصادی و رویدادهای ژئوپولیتیکی توجه می‌کند تا بتوان قیمت ارز را پیش‌بینی کرد. در این راستا، عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال شامل نرخ بهره، تورم، تولید ناخالص ملی (GDP) و آمار اشتغال هستند. در واقع، هر رویداد اقتصادی بر قیمت تأثیر می‌گذارد و بعد از هر رویداد، می‌توان قیمت را پیش‌بینی کرد یا حدس زد که چه تغییری ممکن است داشته باشد.

داده‌های بنیادین به شکل‌های مختلفی مانند گزارش‌ها و اخبار منتشر می‌شوند و معمولاً تغییر فضای اقتصادی و نوسانات بازار را به دنبال دارند. شاخص‌های اقتصادی نیز به عنوان بخشی از داده‌های بنیادین در تحلیل بنیادین استفاده می‌شوند و معمولاً دید کلی از وضعیت اقتصادی یک کشور را نشان می‌دهند.

برای پیش‌بینی بازار، مقدار عددی یک شاخص مهم می‌تواند مفید باشد، اما درک صحیح تأثیر حاصل از این مقدار بر رقم پیش‌بینی شده نیز بسیار مهم است. در نهایت، همه‌ی این عوامل باید در زمان تصمیم‌گیری برای معامله مورد بررسی قرار گیرند.

جهت ورود و ثبت نام در صرافی بینگ ایکس کلیک کنید
4.8/5 - (110 امتیاز)

نظر (6)

  1. صادقی

    سلام خسته نباشید. خیلی ممنون از محتوای قوی و پرباری که در سایت قرار می دید. ببخشید در ارز دیجیتال تحلیل فاندامنتال بهتر جواب میده یا تحلیل تکنیکال محض؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی. ممنون از همراهی تون بزرگوار
      ترکیب هر دو با هم به اضافه آنچین و روانشناسی بازار

  2. دارا سهرابی

    درود بر شما. خدا قوت. یه چیزی شنیدم به اسم تحلیل گن!! درسته همچین چیزی؟ جواب میده یا یه چی من دربیاریه؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      تحلیل گن درسته. نه من دربیاری نیست.
      آموزش آن را در مقاله های بعدی ارسال می کنیم خدمتتون تا بررسی بفرمایید.

  3. samyar

    س. نخسته. در تحلیل الیوت I , II اینا (اعداد یونانی) چه موج شماری هستند؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتون بخیر و نیکی
      اعداد یونانی مال درجه شمارش امواج الیوت می باشد و مربوط به امواج impulse است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *