آموزش صرافی BingX

آموزش فیوچرز در صرافی BingX بینگ ایکس آپدیت 1402

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

آموزش فیوچرز در صرافی BingX بینگ ایکس آپدیت 1402

معاملات فیوچرز در صرافی Bingx چیست؟

معاملات آتی به معامله گران اجازه می دهد تا یک دارایی را با قیمت و تاریخ از پیش تعیین شده در آینده بخرند یا بفروشند. در این نوع معاملات، شما می‌توانید علاوه بر بالا رفتن قیمت ارز، از کاهش قیمت آن هم سود کسب کنید. برای این منظور، بستگی به پوزیشن معاملاتی شما دارد؛ به عبارت دیگر، شما می‌توانید در صورت پیش‌بینی کاهش قیمت ارز، یک پوزیشن شورت باز کنید و در صورت پیش‌بینی افزایش قیمت، یک پوزیشن لانگ باز کنید. در صورتی که پیش‌بینی شما درست باشد، سود خوبی خواهید داشت و در غیر این صورت، ضرر خواهید داشت.

معاملات فیوچرز، ربطی به خود ارز دیجیتالی ندارند و تنها با قراردادهای آتی و پرایس اکشن‌ های یک رمزارزه سر و کار دارند. به همین دلیل، این نوع معاملات تفاوت‌هایی با معاملات اسپات (معاملات در زمان فعلی) دارند. یکی از ویژگی‌ های معاملات استاندارد فیوچرز، امکان معامله با مارجین تریدینگ یا لوریج بالا است.

برای آموزش فیوچرز در صرافی BingX با ما همراه باشید.

ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود به صرافی BingX وارد شوید.

جهت ورود و ثبت نام در صرافی بینگ ایکس کلیک کنید

در صورتی که نحوه ثبت نام در صرافی بینگ ایکس را نمیدانید مقاله آموزش ثبت نام در صرافی بینگ ایکس را مطالعه کنید

در زبان فارسی:

بعد از وارد شدن به حساب کاربری، در بالای صفحه اصلی، گزینه “معاملات مشتقه” را ببینید. در زیر این گزینه، دو گزینه دیگر باز می شود:

  1. فیوچرز پرپچوال
  2. فیوچرز استاندارد

این دو گزینه دو نوع قرارداد فیوچرز هستند که می‌تونید در BingX بخرید یا بفروشید.

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

در زبان انگلیسی:

بعد از وارد شدن به حساب کاربری، در بالای صفحه اصلی، گزینه “Derivatives” را ببینید. گزینه های زیر باز می­شوند:

  1. Perpetual Futures
  2. Standard Futures
آموزش فیوچرز

تعریف Perpetual Futures (فیوچرز پرپچوال)

معاملات فیوچرز پرپچوال در صرافی BingX، یک نوع قرارداد آتی دائمی هستند که بدون تاریخ انقضا هستند و در آن خریدار و فروشنده به قیمتی که در زمان انعقاد قرارداد مشخص شده است، تعهد خرید و فروش دارایی در آینده می‌کنند. قیمت قرارداد فیوچر با قیمت دارایی مورد معامله یکسان است و برای همگرایی قیمت قرارداد دائمی با قیمت بازار در بلندمدت، از مفهومی به نام نرخ فاندینگ ریت (Funding Rate) استفاده می‌شود.

مارجین چیست؟

برای شرکت در معاملات فیوچرز ارز دیجیتال، باید ابتدا مبلغی به نام “مارجین اولیه” را تأمین کنید. این مبلغ برابر با درصدی از ارزش تخمینی یک معامله فیوچری است و باید از طریق پول نقد یا وثیقه در حساب فیوچرز قرار گیرد. همچنین، برای حفظ معامله فیوچری، باید مبلغی به نام “مارجین نگهداری” را پرداخت کنید. اگر مارجین نگهداری به یک سطح خاص برسد، معامله فیوچری لیکوئید می‌شود و ممکن است ضرر ببینید.

آموزش فعال کردن قسمت فیوچرز در صرافی بینگ ایکس bingx:

ابتدا به سایت بینگ ایکس رفته و از گزینه های بالا، روی derivative کلیک می کنید. توجه کنید که اگر برای اولین بار است که از این قسمت می خواهید استفاده کنید، باید حساب فیوچرز خود را فعال کنید. پس طبق تصویر زیر ابتدا تیک پذیرش قوانین فیوچرز در بینگ ایکس را زده و سپس روی next کلیک کنید. ( اگر هم قصد خروج دارید که روی exit باید بزنید)

بعد از انجام اینکار صرافی بینگ ایکس برای اینکه بداند شما از ریسکهای فیوچرز اطلاع دارید؛ یکسری سوالاتی از شما می پرسد که باید به آنها پاسخ دهید:

جواب سوالات فیوچرز صرافی bingx بینگ ایکس:

طبق تصویر زیر به سوالات بینگ ایکس، پاسخ می دهید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید:

جواب سوالات فیوچرز صرافی bingx بینگ ایکس

و سپس روی کانفرم confirm کلیک می کنید.

و در نهایت تیک پذیرش را زده و سپس روی active futures trading کلیک می کنید تا معاملات فیوچرز شما فعال گردد.

آموزش معاملات پرپچوال فیوچرز در صرافی BingX بینگ ایکس:

Eng: با انتخاب گزینه Perpetual Futures از منوی Derivatives در صفحه اصلی سایت، وارد صفحه معاملات Perpetual Futures  صرافی BingX خواهید شد:

آموزش معاملات پرپچوال فیوچرز در صرافی BingX:
آموزش معاملات پرپچوال فیوچرز در صرافی BingX:

Fa: با انتخاب گزینه “پرپچوال فیوچرز” از منوی “معاملات مشتقه” در صفحه اصلی سایت، وارد صفحه معاملات پرپچوال فیوچرز BingX خواهید شد:

آموزش فیوچرز در صرافی BingX
آموزش فیوچرز در صرافی BingX:

مرحله اول: در قسمتی که لوگوی بیت کوین را مشاهده می­کنید (در عکس زیر هم با کادر قرمز آن را نمایش داده ایم) یک جفت ارز معاملاتی را انتخاب کنید، به عنوان مثال، BTC/USDT.

آموزش فیوچرز

شما میتوانید توی بخش Search رمزارزی که میخواهید را جستجو کرده و رمزارز های مختلف را ببینید.

با کلیک روی گزینه Add شما میتوانید رمزارزی را که می خواهید در نوار اضافه کنید.

و در بخش آخر order book یا دفتر سفارش ها وجود دارد که میتوانید لیست خرید و فروش هارا مشاهده کنید.

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

در مرحله بعد یک حالت مارجین را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بین مارجین ایزوله و مارجین کراس انتخاب کنید.مانند عکس زیر:

انگلیسی:

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

فارسی:

آموزش فیوچرز در صرافی بینگ ایکس

مارجین کراس: Cross Margin

با انتخاب این گزینه کل موجودی جفت ارز معاملاتی در حساب شما برای جلوگیری از لیکویید شدن پوزیشن درگیر می‌شود. مارجین، یک نوع تضمینی برای تأیید قدرت خرید و فروش کاربر در بازار است.

لیکویید، موقعیتی است که در آن قیمت ارز به گونه‌ای پایین می‌روند که به اندازه کافی برای تأیید قدرت خرید و فروش کاربران کافی نیست. به طور کلی، در مواقعی که ارز به قیمت پایین‌تری از مقدار خریداری شده کاربر برسد، ممکن است لیکویید اجباری صورت بگیرد. این به معنای داشتن تأیید قدرت خرید و فروش کافی نبوده و در نتیجه، کاربران تمام موجودی در دسترس خود را از دست می‌دهند.

بنابراین، تعدیل اهرم (Leverage) در مارجین کراس تأثیر می‌گذارد، به این معنا که در مواقعی که قیمت ارز کاهش پیدا کند، میزان تأثیر آن روی پوزیشن‌هایی که توسط کاربران باز شده‌اند، بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر، تعدیل اهرم در معاملات با ارز دیجیتال در مارجین کراس موجب افزایش ریسک کاربران در مقابل افزایش قیمت یا کاهش قیمت ارز معامله شده می‌شود.

جهت ورود و ثبت نام در صرافی بینگ ایکس کلیک کنید

مارجین ایزوله: Isolated Margin

در حالت مارجین ایزوله، یک مقدار مشخص از مارجین به یک پوزیشن خاص اختصاص داده می شود. این به کاربران اجازه می دهد تا مقدار مارجین را برای هر پوزیشن خاص تنظیم کنند.

در صورتی که لیکوید اجباری شود ، حداکثر ضرری که می توان به دلیل از دست دادن مارجین پوزیشن تحمل کرد، از دست دادن پوزیشن است.

همچنین، تعدیل اهرم بر تمام پوزیشن های جفت ارز معاملاتی تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، تعیین اهرم برای یک پوزیشن خاص تأثیری بر سایر پوزیشن ها ندارد و تنها برای آن پوزیشن اعمال می شود.

آموزش فیوچرز Bingx
آموزش فیوچرز در صرافی BingX

مرحله سوم: یک جهت معاملاتی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بین لانگ و شورت انتخاب کنید.

بر روی گزینه Leverage کلیک کنید

اهرم برای پوزیشن معاملاتی Long.

اهرم برای پوزیشن معاملاتی Short.

این بخش باید اهرم‌های معاملاتی موجود برای پوزیشن‌های Long و Short را به صورت جداگانه تعیین کنید. با توجه به جفت ارز معاملاتی انتخاب‌شده، اهرم‌های در اختیار شما متفاوت‌اند؛ اما حداکثر اهرم معاملاتی صرافی بینگ ایکس در این بخش ۱۵۰x است.

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

مرحله چهارم: نوع سفارش را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بین سفارش حد، بازار و سفارش فعال‌سازی انتخاب کنید.

انگلیسی:

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

فارسی:

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

Limit(حد):

یکی از روش‌های پرکاربرد برای معامله در صرافی BingX، استفاده از سفارش Limit برای خرید و فروش Perpetual Futures می‌باشد. این سفارش به معنای خرید یا فروش با قیمتی که در حال حاضر در بازار وجود ندارد است.

در بخش Limit شما می‌توانید سفارشاتی را که قیمت آن‌ها به صورت دستی تعیین شده است، در بازار ثبت کنید. در این حالت، سفارش شما تا زمانی که قیمت بازار به قیمت مشخص شده در سفارش شما برسد، اجرا نمی‌شود. با داشتن چنین امکانی، شما می‌توانید از تغییرات قیمت بهترین استفاده را ببرید.

آموزش معاملات فیوچرز استاندارد در صرافی BingX:

Long

در بخش Market  یا بازار، سفارشات در محدوده قیمت لحظه‌ای و با بالاترین اولویت در بازار ثبت می‌شوند. در این بخش، می‌توانید برای معامله کردن رمزارز، مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب رمزارزی که می‌خواهید با آن معامله کنید.

انتخاب پوزیشن لانگ (Long) به معنای خرید رمزارز با قصد فروش آن در آینده با قیمت بالاتر است.

تعیین مبلغی که می‌خواهید روی آن معامله کنید و مقدار مرجین (Margin) که به عنوان تضمین برای معامله بکار می‌رود.

تعیین اندازه معامله، بر اساس درصد سرمایه یا به صورت دستی.

می‌توانید رمزارز را برای مبادله یا انتقال وجه نیز انتخاب کنید.

در بخش اهرم (Leverage) می‌توانید از اهرم تا حداکثر ۱۵۰ برابری سرمایه استفاده کنید.

با استفاده از حد سود Take Profit، می‌توانید حداکثر سودی که می‌خواهید برای معامله خود تعیین کنید.

همچنین با استفاده از حد ضرر Stop Loss، می‌توانید حداکثر ضرری که می‌توانید تحمل کنید را تعیین کنید.

در بخش Liquidation Price یا همان لیکویید شدن، در صورتی که مقدار ضرر شما به ۱۰۰ درصد برسد، صرافی به طور خودکار پوزیشن معاملاتی شما را می‌بندد.

Est. Filled Price نیز قیمتی است که شما می‌پردازید و به شما نشان می‌دهد که در چه قیمتی خریداری شده است

Short

در این حالت، شما در انتظار افت قیمت رمزارز هستید تا آن را با قیمت پایین‌تری بفروشید و از تفاوت قیمت به عنوان سود خود استفاده کنید.

در بخش شورت، شما می‌توانید به راحتی رمزارزی را که می‌خواهید معامله کنید را انتخاب کنید و سپس پوزیشن لانگ شورت را انتخاب کنید. سپس می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید در آن معامله کنید و همچنین اندازه معامله را بر اساس درصد و به صورت دستی تعیین کنید. در این قسمت، شما همچنین می‌توانید رمزارزی که می‌خواهید را برای مبادله یا انتقال وجه در بخش شورت انتخاب کنید. بخش اهرم یا Leverage در این قسمت نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرمایه خود، تا حداکثر ۱۵۰ برابر از مبلغ معاملاتی را تجربه کنید.

قسمت Liquidation Price یا همان لیکویید شدن نیز در این قسمت وجود دارد که در صورتی که اندازه ضرر شما به ۱۰۰ درصد برسد، صرافی به طور خودکار پوزیشن معاملاتی شما را بسته و تمام سرمایه شما را باختار خواهد کرد.

Est. Filled Price نیز قیمت پر شدن را نشان می‌دهد و شما می‌توانید با فعال کردن تریدینگ فیوچرز در بخش شورت، معاملات خود را آغاز کنید.

همانند بخش Long، در بخش Short شما هم می‌توانید حد سود (Take Profit) و حد ضرر (Stop Loss) خود را تعیین کنید و در صورتی که اندازه ضرر شما به 100 درصد برسد، موقعیت معاملاتی شما به صورت خودکار بسته خواهد شد.

روی سفارش‌ها ضربه بزنید تا جزئیات سفارشی که به تازگی ارسال کرده‌اید را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که برای موفقیت در معاملات مارجین، باید با دقت و اطلاعات کافی به این کار بپردازید.

نحوه استفاده از Trigger در بخش فیوچرز در صرافی BingX

با استفاده از این بخش، می‌توانید سفارش خود را با توجه به شرایط بازار اجرا کنید.

سفارش تریگر با سفارش بازار تفاوت چندانی ندارد، با این تفاوت که شما می‌توانید حد ضرر خود را تعیین کنید. این امکان به شما می‌دهد تا بتوانید سفارش بستن پوزیشن معاملاتی را به طور اتوماتیک در صورت رسیدن به حد ضرر تعیین شده اجرا کنید.

در قسمت Long یا Short، شما باید رمزارزی را که می‌خواهید معامله کنید انتخاب کنید و سپس مقدار و قیمت ماشه را تعیین کنید.

در بخش Deal Price قیمت معامله خود را مشخص کنید. سپس میزان مرجین و اندازه معامله خود را با درصد و به صورت دستی تعیین کنید.

همچنین، می‌توانید رمزارزی را که می‌خواهید معامله کنید یا انتقال وجه را انجام دهید.

در قسمت اهرم (Leverage)، حداکثر سرمایه را که می‌توانید استفاده کنید تعیین کنید.

همچنین، حد سود Take Profit و حد ضرر Stop Loss نیز در این اردر تعیین می‌شود.

آموزش فیوچرز در صرافی BingX:

فیوچرز استاندارد:

1. Isolated Margin : مارجین ایزوله در صرافی BingX یعنی همه چیز به صورت ایزوله شده یا Isolated انجام می­شود .

     1. buy (خریدن)

       1. Market (بازار):

یک: گزینه ی Buy را فشرده و market را انتخاب کنید.

دو: در این قسمت میزان Margin خود را وارد کنید

سه: میزانی که میخواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

چهار: معامله اهرمی تا حداکثر ۱۵۰ برابر سرمایه در فیوچرز

پنج: حد سود را می توانید در این قسمت مشخص کنید

شش: حد ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هفت: معامله را انجام دهید.

آموزش فیوچرز

          2. Trigger

یک: گزینه ی Buy را فشرده و market را انتخاب کنید.

دو: در این قسمت قیمت خود را وارد کنید

سه: margin را وارد کنید

چهار: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

پنج: معامله اهرمی تا حداکثر ۱۵۰ برابر سرمایه در فیوچرز

شش: حد سود را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هفت: حد ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هشت: معامله را انجام دهید.

آموزش فیوچرز

     2. sell

          1. Market

یک-گزینه ی sell را فشرده و market را انتخاب کنید.

دو- در این قسمت میزان Margin خود را وارد کنید

سه- میزانی که میخواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

چهار- معامله اهرمی تا حداکثر ۱۵۰ برابر سرمایه در فیوچرز

پنج- حد سود را می توانید در این قسمت مشخص کنید

شش- حد ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هفت- معامله را انجام دهید.

آموزش فیوچرز

          2. Trigger

یک: گزینه ی Buy را فشرده و market را انتخاب کنید.

دو: در این قسمت قیمت خود را وارد کنید

سه: margin را وارد کنید

چهار: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

پنج: معامله اهرمی تا حداکثر ۱۵۰ برابر سرمایه در فیوچرز

شش: حد سود را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هفت: حد ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هشت: معامله را انجام دهید.

آموزش فیوچرز در صرافی BingX
  1. cross margin

این نوع معامله در ایران کارایی ندارد.

فیوچرز پرپچوال:

  1. cross margin

     1. open

          1. Limit

یک: گزینه ی open را فشرده

دو: limit را انتخاب کنید.

سه: در این قسمت سفارش قیمت خود را وارد کنید

چهار: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

پنج: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

شش: حد سود و ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

هفت: پوزیشن لانگ را باز کنید

هشت: پوزیشن شورت را باز کنید

آموزش فیوچرز BingX

          2.Market

یک: گزینه ی open را فشرده

دو: مارکت را انتخاب کنید.

سه: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

چهار: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

پنج: حد سود و ضرر را می توانید در این قسمت مشخص کنید

شش: پوزیشن لانگ را باز کنید

هفت: پوزیشن شورت را باز کنید

هشت: Deposit : واریز کردن به داخل صرافی

Transfer: تبدیل و مبادله ارز خود مثلا به اسپات

Buy Crypto: خرید کریپتو(به درد ایرانیان نمی­خورد)

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

          3.trigger

یک: انتخاب Open

سه: انتخاب trigger

چهار: ورود قیمت قله

پنج: ورود قیمت سفارش

شش: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

هفت: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

هشت: معین کردن حد سود و ضرر

نه: بازکردن Long

ده: بازکردن Short

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

          4. Trailing Stop

حد ضرر شناور یا تریلینگ استاپ، نوعی از Stop Loss است که در بخش پرپچوال صرافی BingX قابل استفاده است. این نوع Stop Loss به صورت خودکار و اتوماتیک با تغییرات بازار نسبت به حدی که برای آن معامله تعیین کرده‌ایم، حرکت می‌کند تا سودی که از آن معامله بدست می‌آید را بیشینه کند. به عبارت دیگر، تریلینگ استاپ به کاربران کمک می‌کند تا بهترین نقاط خرید و فروش را شناسایی کرده و در معاملات خود به شرایط بهتری دست یابند.

1- انتخاب Open

2- انتخاب Trailing Stop

3- وارد کردن درصد پاسخگویی:

4- اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

5- میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

6- انتخاب گزینه Activation Price : به قیمتی اطلاق می شود که باید به دست آید تا یک قرارداد، برنامه یا سرویس فعال شود.

7- بازکردن Long

 8- بازکردن Short

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

     2. close

          1. Limit

یک: گزینه ی close را فشرده

دو: limit را انتخاب کنید.

سه: در این قسمت سفارش قیمت خود را وارد کنید

چهار: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

پنج: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

شش: پوزیشن لانگ را ببندید

هفت: پوزیشن شورت را ببندید

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

          2.Market

یک: گزینه ی close را فشرده

دو: Market را انتخاب کنید.

سه: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

چهار: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

پنج: پوزیشن لانگ را ببندید

شش: پوزیشن شورت را ببندید

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

          3.trigger

یک: انتخاب close

دو: انتخاب trigger

سه: ورود قیمت تریگر

چهار: ورود قیمت سفارش

پنج: اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

شش: میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

هفت: بستن Long

هشت: بستن Short

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

          4. Trailing Stop

 1- انتخاب close

2- انتخاب Trailing Stop

3- وارد کردن درصد پاسخگویی

4- اندازه و مقدار رمز ارزی که می خواهید قرار بگیرد.

5- میزانی که می خواهید بر اساس درصد در این پوزیشن قرار بگیرد (به صورت دستی)

6- انتخاب گزینه Activation Price

7- بستن Long

 8- بستن Short

آموزش فیوچرز در صرافی BingX

4.8/5 - (552 امتیاز)

نظر (58)

  1. Arash

    واقعا عالی ! بهترین اموزشی که من دیدم در خصوص صرافی های کریپتو! کپی ترید و‌معاملات فارکس واقعا جالب بود بازم ممنون از شما🙏🙏🙏

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و نیکی
      ممنون از همراهی شما دوست گرامی

  2. سعید

    حداقل پولی که میشه باهاش تو فیوچرز کار کرد چقدره؟

    1. سلام و عرض ادب.
      چون در فیوچرز شما از اهرم استفاده می کنید. حداقل 20 دلار .

  3. نگین

    سلام ببخشید قسمت بازار را چه موقع استفاده می کنیم برای خرید رمزارز؟

    1. سلام و عرض ادب.
      هر موقع که عجله دارید و می خواهید یک ارز را سریع بخرید قبل از اینکه قیمتش بالاتر بره.

  4. آرتین

    یعنی دمتون گرم. جواب سوالات فیوچرز بینگ ایکس خیلی عالی بود. خود بینگ ایکس بدونه از اینکه ایرانیان اینقدر باحالن و بهم تقلب میرسونن حسرت می خوره…

    1. سلام و عرض ادب.
      ممنون از توجهتون

  5. صوفیا

    جا داره تشکر کنم ازتون. خیلی باحالید.

    1. سلام و عرض ادب.
      ممنون از توجه شما

  6. rozita

    سلام خسته نباشید. ببخشید من فالوور تلگرامتون هستم. سیگنال هایی که دادید عالی بودند. میخواستم بپرسم شما کانال سیگنال جداگانه هم دارید؟

    1. سلام و عرض ادب. ممنون از توجهتون
      نه متاسفانه . اما استوری های اینستا و پست های تلگرام را حتما دنبال کنید.

  7. مهربان

    درود بر شما. ببخشید میشه فیلم آموزش فیوچرز هم قرار بدید؟

    1. سلام و عرض ادب.
      بله حتما. کانال اپارات و یوتیوب ما را دنبال کنید.

  8. amir

    سلام میشه بگید تو فیوچرز هم میتونیم از کپی ترید فیوچرز یکی دیگه استفاده کنیم؟

    1. سلام و عرض ادب.
      بله حتما میشه.

  9. دنیا

    سلام و ممنون از آموزش جامع شما. ببخشید مارتینگل یعنی چی؟

    1. سلام و عرض ادب. ممنون از همراهی تون
      فلسفه اصلی و ایده بنیادی این استراتژی مبارزه یا به عبارتی تعامل با روند به شرط تغییر ناگهانی آن است. به بیانی دیگر در این روش، شما پس از هر بار ضرر به صورت پله‌ای مبلغ بیشتری را وارد پروسه سرمایه‌گذاری می‌کنید تا در صورت تغییر روند بازار ولو کوچک، حد ضرر پیشین جبران شود. در روش مارتینگل با افزایش پله‌ای سرمایه درگیر با پروژه در جهت رفع(یا کاهش) زیان‌های پیشین حرکت می‌کنید
      مزایا:
      روش مارتینگل نیاز به پیش بینی روند بازار ندارد
      تحت یک برنامه صحیح، امکان افزایش سود بالا وجود دارد
      نتیجه را می توان با توجه به سود و کسری محاسبه کرد
      استفاده برای مبتدیان با توجه به رعایت اصول و قوانین امکان پذیر است
      معایب:
      معامله گر همواره در معرض خطر بزرگی قرار دارد
      امکان از دست دادن مبالغ زیادی، در صورت عدم رعایت موارد امنیتی، توسط معامله گران کوچک وجود دارد
      نسبت ریسک به پاداش برای معامله گران کوچک و متوسط، خوب نیست.

  10. sadegh

    معذرت میخوام تحلیل فاندامنتال یعنی چی؟

    1. سلام و عرض ادب.
      تحلیل فاندامنتال که به آن تحلیل بنیادی ارز دیجیتال هم گفته می‌شود روش تجزیه و تحلیل ارزها است که سعی می‌کند از طریق ارزیابی ارزش یک دارایی با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر این دارایی، ارزش آن را محاسبه کند.

  11. ادریس

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت مطالب مفیدتون
    بعد از ثبت سفارش یه گزینه پایین به اسم reverse، کاربرد این گزینه چیه میشه یکم دربارش توضیح بدین ممنون میشم

    1. سلام و عرض ادب. متشکرم. ممنونم از همراهی تون
      پوزیشن معکوس یا reverse : یکی از قابلیت هایی است که در فیوچرز پروپچوال وجود دارد و شما می توانید هنگام نگه داشتن یک موقعیت یا پوزیشن فورا پوزیشن فعلی را ببندید و یک پوزیشن جدید به همان مقدار در جهت مخالف باز کنید.

  12. sajedi

    سلام ببخشید تفاوت فیوچرز با اسپات چیه؟

    1. سلام و عرض ادب
      تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز یا آتی از دو منظر قابل بررسی است.

      امکان کسب سود از رشد و ریزش قیمت
      در معاملات اسپات، معامله‌گران تنها از رشد قیمت می‌توانند سود کنند. به عبارتی در این معاملات معامله‌گران بر اساس استراتژی معاملاتی خود و تحلیلی که از روند قیمتی دارند، پیش بینی می‌کنند که قیمت یک ارز ها سهام تا نقطه مشخصی رشد خواهد کرد. سپس آن سهام یا ارز را در قیمت پایین تر خریداری می‌کنند و در صورتی که تحلیل شان درست باشد با رشد قیمت ، سود خواهند کرد.

      در معاملات فیوچرز هیچکدام از طرفین قرارداد ، مالک سهام یا ارزی که بر سر آن معامله می‌کنند نمی‌شوند. در اصل آنها فقط بر سر تحلیل شان از رشد یا ریزش قیمت با یکدیگر قرارداد می‌بندند. اگر قیمت رشد کند. شخصی که پیش بینی کرده است، در آینده قیمت حالت صعودی خواهد داشت، سود می‌کند. و بالعکس اگر قیمت ریزش کند، شخصی که انتظار نزولی شدن روند قیمتی را داشته است، سود خواهد کرد.

      ریسک معاملات
      تعدادی از معامله‌ گر ها معتقداند که ریسک معاملات اسپات نسبت به ریسک معاملات فیوچرز کم تر است. این سخن را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد.

      بدیهی است که اکثر ارزها و سهام های معتبر در بازار با هدف خلق ارزش و رشد به وجود می‌آیند و از این رو معاملات اسپات می‌تواند برای سرمایه‌گذاری های بلندمدت انتخاب مناسب‌تری باشد. البته این بدین معنا نیست که اصلاحات و ریزش های قیمتی اتفاق نمی‌افتند. زیرا طبیعت بازار های مالی همیشه اینگونه بوده است که پس از رشد قیمت، مدتی شاهد اصلاحات قیمتی خواهیم بود.

      همچنین به دلیل اینکه بازار ارز های دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازار های مالی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. انجام معاملات فیوچرز برای معامله‌گران کم تجربه و غیر حرفه‌ای، با ریسک و خاطر زیادی همراه است

  13. سینا

    چطوری میشه از فیوچرز استفاده کنیم که ضرر نکنیم؟ من همش ضرر می کنم آخه…

    1. سلام و عرض ادب.
      مدیریت ریسک و سرمایه
      داشتن استراتژی معاملاتی
      گذاشتن حد سود و حد ضرر
      وارد نشدن در معامله بدون آموزش
      استفاده از تجربه سودها و ضررها
      استفاده از اهرم های زیر 5

  14. rozita

    من که می دونم این نظرمو تو سایت منتشر نمی کنید. اما نظرمو میدم. اصلا گربه برای رضای خدا موش نمیگیره.. شما چرا اینقدر خدمات خوب دارید برای ایرانیان. هدفتون چیه؟ میخواید یه دفعه ایرانو تحریم کنید!!! ما را تو سرمون زدند. شما دیگه نزنید!!!

    1. سلام و عرض ادب.
      ممنون از اینکه رک و راست سوال خودتون را پرسیدید. اما این را خدمتتون عرض می کنم که صرافی بینگ ایکس رتبه 5 فیوچرز در جهان را داره و میزان حجم تریدها در اون میلیارد دلاری هست. اگر حتی یه بررسی کوچک انجام دهید می بینید اصلا مثلا حتی اگر ایرانیان در فیوچرز وارد شوند حجم روزانه آنها چقدر میشه؟ بیش از 10هزار دلار!! 100 هزار دلار!!! 1میلیون دلار!!! 10 میلیون دلار!!! 100 میلیون دلار!!! اینها عددی نیست برای صرافی به این بزرگی و عظمت.
      و هر فردی باید مسیولیت کار خودش را بپذیره. اگر از صرافی ها به عنوان خرید و فروش ارزها استفاده کنید هیچ نگرانی نباید داشته باشید. چون معاملات به دقت بسیار بالایی در آن انجام میشه.
      صرافی های دیگه هم هستند که بتوانید استفاده کنید اما هیچ کدام خدمات متنوع زیادی که بینگ ایکس برای ایرانیان گذاشته را ندارند.

  15. heydar

    سلام ببخشید تفاوت کراس و ایزوله چیه؟ من تازه وارد ارزدیجیتال شدم میخوام فیوچرز بزنم یهویی پولدار بشم

    1. سلام و عرض ادب.
      شما که تازه کار هستید نباید وارد فیوچرز شوید اول باید با اسپات کار کنید و اموزش ببینید و تحلیل کنید. با فیوچرز یه شبه پولدار نمیشید.
      در هنگامی که شما قصد دارید معامله فیوچرز باز کنید، دو حالت برای شما وجود دارد، کراس (cross) و ایزوله (isolated). در حالت کراس تمامی موجودی حساب مارجین شما درگیر معامله می شود. از آنجایی که قیمت لیکوییدی شما به مقداری که درگیر معامله است بستگی دارد و در حالت کراس تمامی مارجین درگیر میشود، در این حالت معامله تا لیکویید کردن تمامی موجودی مارجین شما باز خواهد ماند. در حالت ایزوله چانچه شما به قیمت لیکویید برسید، تنها مبلغی که مشخص کرده اید، از دست خواهد رفت و کل موجودی مارجین شما در خطر نیست. در طول معامله در حالت ایزوله شما می توانید مقداری که درگیر معامله کردید را کم یا زیاد کنید، اما در صورت ضرر کردن تنها روی مبلغی که مشخص کرده اید، ضرر خواهید کرد.
      نکته: چناچه همیشه تفاوت کراس و ایزوله را فراموش می کنید، می توانید در ذهن خود این گونه تصور کنید که در حالت <ایزوله>، شما معامله خود را ایزوله، ایمن و غیر قابل نفوذ کرده اید. یعنی قرار نیست معامله به تمامی موجودی حساب شما آسیب برساند

  16. M

    سلام مدتها سوالی داشتم که اگه زحمتی نیست پاسخ بفرمایید زمانی که یک پوزیشن در فیوچرز استاندارد آیزولت باز کردیم فرقی نمیکنه شورت یا لانگ خواستم بدونم اگه حد سود رو از قبل یا بعد از اکتیو شدن پوزیشن تعیین کنیم اما به سود مورد نظر نرسیده باشیم در حالتی که پوزیشن معکوس شده و در حال کاهش سود است چطور میتونیم از قسمتی از سود چشم پوشی کنیم و سریعا با سود کمتری پوزیشن رو ببندیم یه مثال میزنم که روشن تر بشه
    یک پوزیشن لانگ باز کردم و حد سود رو گذاشتم رو پنجاه درصد اما تراکنش به سی و پنج درصد سود رسید شروع به کاهش سود کرد حالا خواستم بدونم راهی هست که بنده بتونم سریعا با گرفتن بخشی از سود پوزیشن رو ببندم ؟؟؟ سپاسگزار میشن پاسخ بفرمائید 🙏

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      اگر قصدتون بستن کل پوزیشن باشه ، با زدن دکمه کلوز با قیمت مارکت، پوزیشن کلا بسته میشه.
      اما اگر بخواهی قسمتی از پوزیشن را خارج کنید ، باید بروید در قسمت اد تی پی اس ال (اضافه کردن حد سود و ضرر) و آنجا با اضافه کردن حد سود و یا ادیت کردن حد سود خودتون به مقدار موردنظر، پوزیشن خود را بسته و از معامله خارج شوید.
      بازم اگه سوالی داشتین در خدمتیم. موفق باشین

  17. جواد

    سلام من زمانی که وارد فیوچرز پرپشووال میشوم قسمتی که کراس یا ایزوله با اهرم رو میخوام انتخاب کنم بسته است و امکان انتخاب ندارم امکان داره علت این مورد را برام توضیح بدهید ؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      چون ابتدا باید مبلغ پول خود را از حساب سرمایه به پرپشوال وارد کنید.

  18. نرگس زینلی

    نقاط ورود و خروج رو میشه توضیح بدید.

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      سوال شما به صورت کلی پرسیده شده و برای هر فردی با توجه به نوع تحلیل و تایم فریم و روان شناسی فردی و تحلیل فارکس و ار دیجیتال و … متفاوت است. اما در کل مثلا برای تحلیل پرایس اکشن:
      الگوهای کندل استیک نقاط ورود دقیق را پیدا می‌کنند که می‌توان جهت آینده قیمت را بر اساس آنها پیش بینی کرد و احتمال موفقیت تریدرها را افزایش می‌دهند
      الگوی کندل استیک محبوب‌ترین بخش از تحلیل تکنیکال است و به تریدرها امکان می‌دهد که معاملاتشان را بر اساس شکل گیری کندل‌ها تریگر کنند. مزایا و معایب مناسب تریدرهای روزانه؛ محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش تأیید برای پیدا کردن یک نقطه ورود؛ مناسب تریدرهایی که معاملات زیادی دارند؛ مناسب تریدرهای فعال؛ امکان شناسایی آسان نقطه ورود و حد ضرر؛ از آنجایی که خیلی‌ها تشکیل این الگوها را تحت نظر دارند، ممکن است این روش خوب کار نکند. الگوهای نمودار الگوهای نمودار یکی از پرکاربردترین ابزارهای ورود هستند. استفاده از این الگوها به تشخیص منشأ همه حرکات مهم قیمت پیش از رخ دادن واقعی آنها کمک می‌کند تا بتوانید به موقع از آنها استفاده کنید.
      این الگوها نشان می‌دهند که آیا جهت فعلی قیمت ادامه پیدا می‌کند یا معکوس می‌شود.

      گرچه ترید کردن بر اساس الگوی نمودار یک استراتژی مستقل است اما می‌تواند تکنیک ورود خیلی خوبی باشد.
      از جمله الگوهای محبوب می‌توان به این موارد اشاره کرد:
      سروشانه
      اوج دوقلو
      کف دوقلو
      کف گرد (Rounding bottom)
      فنجان و دسته
      کنج
      الگوی پرچم یا پرچم سه گوش
      مثلث نزولی
      مثلث صعودی
      مثلث متقارن
      مزایا و معایب
      الگوی نمودار یک تکنیک ورود زودهنگام/مبتنی بر مومنتوم است؛
      شناسایی این الگوها راحت است؛
      شکل گیری این الگو زمانبر است.
      که هر کدام از اینها یک الگویی است که باید به طور دقیق آنرا آموزش ببینید.

      و خیلی استراتژی ها و نقاط ورود و خروج دیگه هم هستند که در یک مقاله به صورت جداگانه آنها را قرار می دهیم. اما باید بدانید که قرار نیست همه استراتژی ها را هر تریدری بلد باشد. هر فردی می تواند بسته به روحیات و نوع تحلیل و نوع تایم فریم خود و ترید ارز دیجیتال یا فارکس یا بورس و … استراتژی متفاوتی داشته باشد.

  19. ناصر

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    وقتی توی standard پوزیشن باز می کنیم بصورت ایمیل و نوتیفیکیشن به تلفن همراه ارسال می شه اما توی pertetual این امر صورت نمی گیره باید تنظیمات خاصی انجام بدیم؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی.
      خیر متاسفانه نمیشه.
      🔥مقایسه استاندارد و پرپچوال🔥

      صرافی BingX دارای دو فیوچر Standard (استاندارد) و Perpetual (حرفه ای) است و در اپلیکیشن با وارد شدن به بخش Futures و از سربرگ ها میتوانید هر کدام را انتخاب کنید.

      نسخه استاندارد (Standard Futures):
      مزیت:
      • پشتیبانی از کپی ترید (با محدودیت هایی در لورج، تعداد پوزیشن های روزانه و…)
      • فقط یک کارمزد گرفته میشود(0.045%)؛کارمزد در زمان بستن پوزیشن محاسبه میشود.
      • پشتیبانی از پول مجازی VST
      • پشتیبانی از فارکس ، شاخص ها و کالاها
      • قابلیت اتصال به TradingView
      • پشتیبانی از حد ضرر متحرک ( trailing stop)
      • پشتیبانی از Adjust Margin

      معایب:
      • وجود اسپرد قیمتی به دلیل عدم پشتیبانی از سفارشات لیمیت (پوزیشن با قیمتی متفاوت نسبت به انچه تعیین کرده اید باز میشود، در مجموع کم، اما برای برخی ارزها زیاد)
      • محدودیت در حداکثر سود دریافتی ( 2000% برای BTC-ETH-Forex و 1000% برای التکوین ها).
      • (البته‌ نه به عنوان عیب) عدم توانایی میانگین کم کردن(به جای آن پشتیبانی از بازکردن همزمان چند پوزیشن روی یک ارز)
      • حداقل مقدار برای هر پوزیشن 2$ است.

      نسخه حرفه ای (Perpetual Futures):
      مزیت :
      • پشتیبانی از سفارشات لیمیت (limit orders)؛ در سفارشات لیمیت پوزیشن دقیقا در قیمت خواسته شده و یا با قیمتی بهتر باز میشوند.(برای معاملات اسکلپ حتما از پرپچوال استفاده کنید.)
      • پشتیبانی از کپی ترید (بدون محدودیت)
      • هیچ محدودیتی برای حداکثر سود وجود ندارد.
      • پس از باز کردن یک پوزیشن، سفارشات در یک جهت به طور خودکار ادغام می شوند.(پشتیبانی از میانگین کم کردن.)
      • حداقل مارجین برای هر پوزیشن پایین است. (باید مارجین * اهرم بیشتر از 5 USDT باشد)
      • پشتیبانی از Adjust Margin
      • امکان تغییر اهرم در زمان باز بودن پوزیشن
      • پشتیبانی از پول مجازی VST
      • پشتیبانی از حد ضرر متحرک ( trailing stop)

      معایب:
      • نسبت به نسخه استاندارد کارمزد بیشتری دارد و دو کارمزد برای باز و بسته شدن گرفته میشود.(اما همچنان نسبت به سایر صرافی ها دارای کارمزد بسیار کمتری است)
      • از فارکس و شاخص ها پشتیبانی نمیکند.
      • چارت قیمتی تریدینگ ویو برای استاندارد هست و چارت قیمتی پرپچوال فقط در خود صرافی قابل مشاهده است.

  20. ناصر

    لطفا در مورد پوزیشن بستن یا فروش هم برنامه تهیه کنید که در چه مواردی کاربرد داره و دومین مورد اینکه در صرافی بینگ ایکس تعیین حد سود و ضرر بهتره یا اینکه یک درصد مشخص حد ضرر متحرک تعریف کنیم و مورد بعدی اینکه در قسمت پرپچوال چرا بعد از باز کردن پوزیشن و تعیین حد ضرر متحرک دیگه اجازه تغییر یا اصلاح‌ رو نمیده و دو تا مورد بعدی اینکه در معاملات فیوچرز یک گزینه به اسم معکوس تعریف شده در چه مواقعی این گزینه کاربرد داره و بعدی اینکه اگر خودمون در رصد بازار به صورت آنلاین حضور داشتیم و در سود بودیم یکدفعه احساس کردیم روند بازار به لانگ یا شورت تغییر میکنه سریع میتونیم در این مورد معامله رو ببندیم و گزینه بستن رو استفاده کنیم لطفا فیلم های مربوط به معاملات فیوچرز رو با توجه به بروزرسانی ها و تغییرات صرافی بینگ ایکس به روز رسانی کنید..

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      سوال1: بسته به انتخاب خودتون داره ولی حدضرر شناور معمولا بهتره
      سوال2: بله باید حواستان باشد که درست حد ضرر شناور را اوکی کنید.
      سوال3: برای گرفتن پوزیشن در دو جهت یا خلاف جهت قبلی

  21. علی

    سلام ببخشید در معاملات کراس فیوچرز چطوری میشه مارتینگل زد؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      در حالت پروپچوال امکان پذیر است اما در حالت استاندارد فیوچرز خیر.

  22. حمزه

    با سلام بنده متاسفانه لیکویید شدم و الان با اینکه حسابم و دوباره شارژ کردم امکان استفاده و معامله رو بهم نمیده ، علت و می‌فرماید چی هست؟؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      برای امنیت حساب خودتون هست. زمانی که فردی لیکویید میشه بعضی وقتا صرافی به فرد مهلت میده تا از حالت روانشناسی خودش را به حالت اول قبل از ضرر برگرداند تا دوباره متضرر نشود.

  23. ابولفضل

    سلام ..
    میگم چرا وقتی کپی ترید میکنی و تایپ تریدر مارجین ثابت فقط یه پوزیشن برات باز میشه و سود همون یه پوزیشن میگیری؟؟ولی وقتی میری نگاه پوزیشن های بازش میکنی برای مثال ۴ و ۵ پوزیشن دیگه هم باز ولی برات نمیاد !؟ مگه مارجین ثابت نی ؟؟ پس چرا اون چرا برای منم باز نشدن؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      خب میزانی که کپی دهنده از پوزیشن ها ارایه میکند رابطه مستقیمی با میزان مارجینی که خودش لحاظ می کند دارد و ممکنه برای شما اینطور قلمداد بشه که مثلا با 100 دلار همه پوزیشن ها را باز میکنه. ولی کپی دهنده با 1000 دلار مارجین و 10 تا پوزیشن برای خودش اینکار را میکنه. برای همین دقت کنید که چقدر مارجین شما به کپی دهنده نزدیک است.

  24. آرمان

    سلام وقت بخیر
    من با ۷ تتر یک معامله در فیوچرز پرپچوال باز میکنم با لوریج ۲۵. وقتی در قسمت محاسبات وارد میشم و سود رو روی ۱۵ درصد میذارم، pnl میشه ۰.۰۳ تتر. در حالی که اگر خودمون حساب کنیم ۱۵درصد ۷ تتر میشه بیشتر از ۱ تتر. چرا اینطور میشه؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      لطفا در اینستاگرام بینگ ایکس فارسی bingx.farsi@ تنظیمات اسپرد را انجام دهید.

  25. فرخی

    سلام،اگر بخواهیم tpبیشتری مثلاً ۸تا داشته باشیم چطوری باید انجامش بدیم؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      در بخش TP/SL می‌توان چند تارگت تعیین کرد. اگر روی این بخش کلیک کرده و روی Add کلیک کنیم، با فعال کردن Set TP، می‌توان تارگت تعیین کرد. مثلاً تارگت را روی ۱۹۲۵ تعیین کرد. سپس درصد و میزان سود را در بخش پایین مشاهده کرد. سپس با زدن Confirm، حد سود تعیین می‌شود.
      امکان خوبی که در این صرافی وجود دارد و در سایر صرافی‌ها موجود نیست، تعیین چندین تارگت است. برای این کار، به جای وارد کردن عدد، کافی است روی Set Partial Close کلیک کرده و یک تارگت تعیین کنیم. مثلاً همان ۱۹۲۵، سپس در کادر پایین از ما می‌پرسد که از آن ۱۰ دلاری که سرمایه‌گذاری کردید، چقدرش را می‌خواهید به این تارگت اختصاص دهید. با زدن روی Confirm، یک تارگت تعیین می‌شود. با همین روند، می‌توان تارگت بعدی را هم مثلاً در ۱۹۲۲ و با سرمایه ۵ دلار باقی‌مانده تعیین کرد.

  26. حمیدرضا

    سلام خسته نباشید یه سوال داشتم
    در استاندارد فیوچرز تا کی میشه پوزبشن رو باز نگه داشت؟محدودیت زمانی داره؟
    ینی میشه بعنوان اسپات اهرم دار ازش استفاده کرد مثلا ۶ ماهه یا خیر
    ممنون

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      بله می تونید مدت زمان زیاد استفاده کنید اما اینکار را انجام ندهید بهتره. چون روزانه کارمزد کسر میشه.

  27. فرزاد

    سلام، آیا در صورت ضرر در حالت کراس معاملات فیوچرز، اگر استاپ لاس تعریف کرده باشیم عمل می کند و جلوی لیکویید شدن را می گیرد یا خیر؟ و در حالت دیگر اگر حد ضرر مشخص نکرده باشیم، لیکویید شدن فقط شامل نقدینگی حساب فیوچرز میشود یا اینکه کل موجودیمان در صرافی (شامل سایر حسابها از قبیل فاند اکانت و…) نیز درگیر خواهند شد؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      در بعضی مواقع ممکنه حد ضرر عمل نکند.
      در حالت کراس، کل موجودی شما را نیز درگیر می کند.
      بهتر است همیشه در هر صرافی که کار می کنید فقط از حالت ایزوله استفاده کنید.

  28. reza

    سلام وقتتون بخیر سایت خیلی خوبی دارید از زحماتتون تشکر می کنم
    من تازه واردم … سوالم اینجاست در فیوچرز معامله با ضریب مثلا 10 با 20تتر باز می کنم 200 تتر به حسابم میده. ولی توی سود و ضرر این اهرم تاثیر ندارند و فقط در بیست تتر سرمایه اولیه اعمال میشه چرا لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی، ممنون از حضور شما دوست گرامی
      میزان مارجین و حجمی که وارد معامله میکنید را هم باید انتخاب کنید.

  29. محمود

    باسلام
    زمان قرارداد باز بودن معامله در فیوچرز استاندارد چقدر است؟ یعنی تا چه زمان معامله باز میمونه و بعد به طور خودکار بسته میشه؟ ممنونم

    1. سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر و شادی
      تا زمانی که خودتون معامله ای را نبندید یا حد واسش قرار نداده باشید، باز می مونه.
      اصلا به طور خودکار بسته نمیشه، مگر معامله کپی باشه که فرد معامله گر کپی، اون معامله را ببنده.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *